Actualitzada la Guia de refrigerants A2L per a instal·ladors de RITE i fred industrial

23/09/2020

AFEC, CONAIF i CNI han actualitzat la Guia dels Refrigerants A2L llançada al febrer de 2020 per aquestes tres organitzacions empresarials de el sector de la climatització per mostrar els avantatges que presenten els refrigerants alternatius de el grup de seguretat A2L, sota els criteris tècnics del nou Reglament de Seguretat per a Instal·lacions Frigorífiques (RSIF).

La nova versió, actualitzada a setembre de 2020, incorpora entre les seves novetats destacables modificacions en la redacció del text per guanyar en precisió i evitar problemes d’interpretació, actualitza l’apartat de preguntes freqüents i afegeix un nou exemple de càlcul en aplicació comercial amb equip autònom partit (local de categoria A) amb unitats interiors en falsos sostres.

L’exemple aclareix els dubtes que van sorgir en diversos col·lectius sobre la interpretació del Reglament en instal·lacions de A2L, en relació amb les esmentades unitats interiors en falsos sostres. De fet, les alternatives d’instal·lació que reflecteix es troben revisades per la Comissió d’Unitat de Mercat, formada per les Comunitats Autònomes i el Ministeri, i compta amb el vistiplau d’aquest últim.

Contingut de la Guia

La Guia dels Refrigerants A2L tracta, entre altres temes, les característiques dels refrigerants A2L, el marc legal, les seves aplicacions, els requisits de les empreses instal·ladores i mantenidores, les mesures de seguretat i una sèrie de preguntes freqüents que serveixen d’orientació als professionals.

Consultar versió Guia setembre de 2020.

CNI: Confederación Nacional de Instaladores y Mantenedores.

AFEC: Asociación de Fabricantes de Equipos de Climatización.

CONAIF: Confederación Nacional de Asociaciones de Instaladores y Fluidos.